Het is nog niet zo eenvoudig om de ontvangst van goederen in goede banen te leiden. Want wat is er binnengekomen, bij welke inkooporder hoort het en waar moeten de goederen worden opgeslagen? Tijdens het ontvangstproces kan veel foutgaan. Wil je het efficiënter inrichten? Met onze goederenontvangst app kun je de ontvangst van goederen voortaan vlekkeloos laten verlopen.

Goederenontvangst app

  • Gestructureerde afhandeling van leveringen
  • Hogere efficiëntie en lagere foutmarge
  • Ontvangen leveringen gelijk naar de juiste plek
  • Realtime koppeling met je ERP-systeem
  • Inkooporders direct voor handen
Stel je vraag

Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering Continue procesverbetering

Hoe werkt de goederenontvangst app?

We koppelen de goederenontvangst app aan je ERP-systeem, zodat je de informatie altijd realtime beschikbaar hebt. De app toont altijd de inkooporders van die dag. Het printen en verzamelen van inkooporders is hiermee verleden tijd. Leveringen kunnen direct ingeboekt worden op de plaats waar de goederen horen te staan. Zo hoeft er aan het eind van de dag niets meer ingeboekt te worden. Indien gewenst kan via de app de tekening getoond worden die nodig is bij kwaliteitscontrole. Het resultaat van het gebruik van de app? Een hogere efficiëntie en een lagere foutmarge.

Goederenontvangst app

Locatiebeheer

Als de goederenontvangst app gekoppeld is aan Ridder iQ en Locatiebeheer is actief, dan kun je bij levering een locatievoorstel ontvangen. Door de koppeling met Locatiebeheer weet de app waar bij een bepaalde order behorende goederen opgeslagen liggen. Hij geeft dan aan dat hij al aanwezige goederen heeft gevonden en stelt voor om de nieuwe goederen op deze locatie op te slaan. Hiermee voorkom je extra zoekwerk en het verspreid opslaan van artikelen die bij dezelfde order horen. Accepteer je het locatievoorstel? Dan boekt de app de goederen over van de ontvangstlocatie naar de opslaglocatie. De opslaglocatie is dan voor iedereen zichtbaar. Je hoeft dus nooit meer te zoeken naar artikelen.

4EF app voor goederenontvangst

De voordelen op een rij

De goederenontvangst app biedt veel voordelen, waaronder:

  • Altijd de inkooporders van vandaag bij de hand
  • Geen papieren inkooporders meer
  • Realtime koppeling met je ERP-systeem
  • Minder tijdverlies door zoeken naar inkooporders en de opslagplek van artikelen
  • Hogere efficiëntie en lagere foutmarge
  • Leveringen direct inboeken op de plaats waar de goederen binnenkomen
  • Nog sneller boeken door uitbreiding met een scanfunctie

Hoe meer leveringen je dagelijks ontvangt, hoe groter het positieve effect van de goederenontvangst app op de efficiëntie en hoe sterker de kans op fouten afneemt. Heb je andere wensen waarmee we de app beter aan kunnen laten sluiten op de behoeften? Laat het ons weten, dan doen wij ons best om ze waar te maken.

Goederen ontvangen digitaal
Balk-S

Vraag een afspraak aan!

    * verplichte velden

    Geheel gratis en vrijblijvend

    • clock Binnen 24 uur reactie

    View all Success Cases

    Direct weten wat wij voor jou kunnen doen?

    Neem contact met ons op en we voorzien je graag vrijblijvend van advies. We gaan graag samen met jou aan de slag om de efficiency binnen jouw bedrijf naar het volgende level te tillen.

    phone0570 769 046